.

آشنایی با جت فن f300 و کاربرد آن

مقاله
0
توسط:مهندس داوود ایلخانی

آشنایی با جت فن f300 و کاربرد آن

جت فن f300 چیست و چه کاربردی دارد؟


آیا نسبت به جت فن ها شناختی دارید و می دانید جت فن f300 چیست؟

جت فن f300 چیست ؟ در پاسخ به سوال می توان گفت: این جت فن یکی از پرکاربردترین انواع هواکش است.

زمانی که به تهویه هوا نیازمند باشیم، جت فن ها را مورد استفاده قرار می دهیم. به جرئت می توان گفت بهترین و موثرترین شیوه تهویه هوا در مکان هایی نظیر سیستم تهویه پارکینگ عمومی استفاده از این نوع جت فن می باشد‌.


آشنایی با کاربرد جت فنf300

مهمترین کاربرد جت فن f300 استفاده از آن به منظور تهویه هوای پارکینگ های طبقاتی و تونل ها می باشد. به عبارتی اگر قصد تهویه حجم بالایی از هوا در مکان های عمومی را داشته باشیم، این جت فن بهترین گزینه می باشد.

تردد بالای خودرو در مکان هایی نظیر پارکینگ های عمومی سبب محبوس شدن حجم بالایی از دود خودروها می شود. در نتیجه هوای چنین فضاهایی بسیار سنگین می گردد.

این هوای سنگین با دوز بالای آلودگی، مخاطرات زیادی برای سلامتی در پی دارد. علاوه بر آن بوی نامطبوع دود خودروها از افراد سلب آسایش می نماید. فلسفه کاربرد جت فن f300 نیز در همین راستا می باشد. در واقع این جت فن با تهویه هوا، مانع تجمیع دود در فضای پارکینگ می گردد.

جت فن پارکینگی - سیستم های تهویه کارنوحتما بخوانید: بررسی تخصصی جت فن پارکینگی


چرا جت فن f300 جایگزین روش های دیگر تهویه هوای پارکینگ های طبقاتی شده است ؟

در خصوص نوع کاربرد جت فن f300 صحبت نمودیم. حال قصد داریم به علل جایگزین شدن این تجهیز با سایر روش هایی که در گذشته جهت تهویه پارکینگ های عمومی استفاده می شد، بپردازیم. پیش از آنکه از جت فن f300 جهت تهویه چنین فضاهایی استفاده شود، از سیستم داکت و کانال استفاده می شد.

به کارگیری کانال و داکت با معضلات بسیاری همراه بود. اولین و بزرگترین معضل، عدم تهویه مناسب بود.

کارایی پایین این سیستم قدیمی سبب می شد تا حجم بالایی از مواد آلاینده از این فضاهای پرتردد، خارج نشود. معضل دیگر، آلودگی صوتی بالای تولید شده توسط داکت و کانال بود.

این معایب سبب شدند تا متخصصان حوزه تهویه چاره ای بیندیشند. راهکار مد نظر آنها استفاده از جت فن f300 بود. این جت فن توانسته بود معایب سیستم داکت و کانال را رفع نماید. علاوه بر آن قابلیت هایی هم داشت که سیستم داکت و کانال فاقد آن بود.

جت فن f300-کارنو فن
کاربرد جت فن f300 در پارکینگ های طبقاتی و تونل ها می باشد

مزیت جت فن f300

مزیت های جت فن f300 علت اقبال عمومی نسبت به این نوع از جت فن شده است.

همانطور که ذکر گردید امروزه کاربرد جت فن f300 نسبت به سیستم داکت و کانال افزایش یافته است. در خصوص معایب سیستم داکت و کانال صحبت نمودیم. حال وقت آن رسیده است که در خصوص علل محبوبیت جت فن f300 صحبت کنیم. از این رو در ادامه به معرفی قابلیت های این نوع جت فن خواهیم پرداخت.پس در ادامه با کارنو فن همراه باشید.


سنسور مونوکسید کربن در جت فن f300

سنسور مونوکسید کربن جت فن f300 یکی از قابلیت های مهم این جت فن می باشد.

کارشناسان از خطرات گاز مونوکسید کربن در فضاهایی که تهویه مناسبی در آن صورت نمی پذیرد، بسیار سخن گفته اند.

تنفس این گاز برای چند دقیقه کافیست تا انسانی به کام مرگ کشیده شود. یکی از مصادیق چنین فضاهایی تونل ها و پارکینگ های طبقاتی می باشد. با وجود سنسور مونوکسید کربن جت فن f300 جای نگرانی در خصوص مخاطرات این گاز بسیار خطرناک وجود ندارد. این سنسور به صورت مداوم میزان مونوکسید کربن هوا را پایش می نماید. در صورتی که میزان مونوکسید کربن از حد مجاز فراتر رود، توسط این سنسور حذف می گردد.


سنسور دود جت فن f300

سنسور دود جت فن f300 قابلیت بینظیر دیگر این نوع جت فن می باشد.

از دیگر قابلیت های مهم جت فن f300 نصب سنسور دود روی آن می باشد. این سنسور هنگام بروز حوادثی نظیر حریق بیشتر به چشم خواهد آمد.

نحوه عملکرد سنسور به گونه ای است که با شروع به کار دستگاه، سنسور دود جت فن f300 وجود دود را در هوا را بررسی می نماید. در صورت تشخیص وجود دود، میزان آن را در کمترین حد ممکن نگه می دارد.


جت فن f300 دارای ابعاد مناسبی می باشد

ابعاد مناسب عامل دیگریست که سبب شده تا کاربرد جت فنf300 از سایر روش های تهویه تونل ها و پارکینگ ها پیشی بگیرد.

این جت فن نسبت به داکت و کانال فضای کمتری را در سقف پارکینگ می گیرد. لذا ارتفاع سقف در صورت نصب آن با کاهش چندانی مواجه نمی گردد.

فن فشار مصبت آتش نشانی - سیستم های تهویه کارنوحتما بخوانید: بررسی تخصصی فن فشار مثبت اتش نشانی


بهبود مصرف انرژی در صورت نصب جت فن f300

استفاده از داکت و کانال از نظر مصرف بهینه انرژی صرفه اقتصادی پایینی دارد. با جایگزین شدن جت فن های f300 ، انرژی به صورت بسیار بهینه تری مصرف می گردد. از این رو در هزینه ها نیز با کاهش قابل توجهی رو به رو هستیم. علاوه بر آن از هدر رفتن منابع انرژی نیز جلوگیری می شود.

از طرف دیگر نیاز نیست جت فن f300 به طور دائم در سرویس باشد. در واقع فقط در زمان هایی به وجود این جت فن نیاز است که سنسورهای دستگاه تشخیص دهند. در نتیجه هم شاهد افزایش طول عمر دستگاه و نیاز کمتر به تعمیرات آن خواهیم بود و هم انرژی کمتری توسط دستگاه مصرف می گردد.

جت فن پارکینگی f300-کارنو فن
سنسور مونوکسید کربن جت فن f300 یکی از مهمترین قابلیت های است که در این نوع جت فن به کار گرفته شده است

عدم ایجاد آلودگی صوتی مزیت دیگر جت فن f300 می باشد

یکی از مشکلاتی که داکت ها و کانال ها ایجاد می نمودند، آلودگی صوتی بود. به گونه ای که سر و صدای گوشخراش کانال و داکت موجب آزار بسیار می گردید.

جت فن f300 بر خلاف داکت و کانال صدا بسیار کمی دارد. در صورت استفاده از این جت فن مشکل مذکور به طور کامل مرتفع می گردد.

جت فن هایf300 ضد حریق می باشند بنابراین گزینه مناسبی جهت استفاده در پارکینگ های طبقاتی هستند

طبق استانداردهایی که در این زمینه وجود دارد، بایستی جت فن ها ضد حریق باشند. بر اساس این قاعده جت فن هایf300 نیز باید نسبت به حریق از مقاومت بالایی برخوردار باشند. این خاصیت سبب می گردد تا در زمان ایجاد حریق، فن با تمام توان دود حاصل از آتش سوزی را از بین ببرد.


هنگام خرید جت فن f300، گارانتی و خدمات پس از فروش مهم هستند

یکی از موارد مهمی که در زمان خرید جت فنf300 از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد، گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. جت فن ها به هر علتی ممکن است دچار آسیب گردند. در این شرایط اگر فاقد گارانتی باشند یا خدمات پس از فروش مناسبی نداشته باشند، هزینه بسیاری را روی دست شما خواهند گذاشت.

شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت کارنو فن تماس بگیرید.

اجزای جت فن f300
حتما هنگام خرید جت فن f300 به گارانتی دقت نمایید

0  نظر
ثبت نظر